2005-01-28

Kennet är bäst

Accelerator, omslag från BokusAccelerator har tydligen fått bra kritik även i Göteborgs-Posten, men jag lyckas inte rota fram den attans artikeln på nätet hur jag än bär mig åt... Någon annan som kan?

"Accelerator har allt" skriver i alla fall Björn Widegren på Gefle Dagblad i en jättefin recension.

Och Magnus Ringgren försöker sig på en sågning i Aftonbladet men lyckas inte riktigt:

"Jag är mycket osäker på om de här dikterna finns till för att förbättra mina villkor, knappt ens poetens egna. De är till för att vara till, för att explodera, för att spy blod och konfetti."

Bättre än så kan det väl inte bli, eller va?

3 kommentarer :

Andreas Björsten sa...

Jag tyckte Magnus Ringgrens recension var mycket intressant - inte minst som en jämförelse med Uffe Olssons i NT.

Anonym sa...

Är det här Kennets fan club? Det är mycket Kennet, right now!

Helena Looft sa...

Jajamen! Vill du vara med?