2006-10-24

BOFH, del 20

Nu sitter jag här på jobbet och väntar på Sven. Han har lånat mitt åkkort till tunnelbanan och jag kan inte åka hem förrän han är tillbaks.

Under tiden kan jag berätta att det på dörren bakom mig sitter en stor skylt som han har skrivit, textad med röda, halvdecimeterhöga tuschversaler:
OM DU ÄR SNÄLL OCH SLÄNGER SOPOR: LÄGG DEM I DE GRÖNA BEHÅLLARNA – ANNARS FÅR JAG EN UTSKÄLLNING AV WOKMEE-MANNEN OCH JAG HAR TRÖTTNAT PÅ DET! /SVEN

Saken är den att vi är grannar med ett wokmatställe och att alla som bor i huset skyller på dem när vi kastar muggiga sopsäckar härifrån. Och då kommer wokmatställeägaren in hit och grälar och, ja, nu vill visst Sven råda bot på det. Om man går ut i soprummet hittar man en annan, mycket prydligare, skylt:

Kära granne!
Ta inte ut de svarta sopsäckarna som ligger i soptunnan!
De kommer från Tidskriftsverkstaden.
Vi betalar en kvarts miljon kronor per år för att få slänga våra sopor här!


För en stund sedan dök Svens bror upp – alltid något – och sa att Sven kommer att anlända klockan åtta. Nu är hon 20.12. Och, just det, jag höll ju alldeles på att glömma bort den här.

Inga kommentarer :