2017-09-16

Sven Thomas Nordlöf - ”Grundämne / Matter of Love”

(Marc Bolan f. Feld 30/9 1947 d. 16/9 1977 i minne 70 år samt 40 år sedan han lämnade livet)

tårarna faller
genom varje ämne
som kommer
i deras väg

jag är glad: tårar
jag känner tillförsikt: tårar
jag är stark: tårar
jag är svag: tårar
jag är förhandlingsbar: tårar
jag är oförsonlig: tårar
jag är fast: tårar
jag är mjuk: tårar
i stort sett allt
tårar tårar tårar

what is the meaning of it all
what is the meaning of it all

allvarligt sagt
ärligt talat

mitt inne i fabriken
där saker blir gjorda
inget tjafs

the real thing
the cause of it all

bring it on home to me
bring it home to me

children of the revolution
children of the revolution o yea

i am the hard case
never giving up for the solution
o no never giving in
for the solution yea
never never never never never never

tårar tårar
faller genom rymden
utan att följa naturens lagar yea yea
utan att följa
utan att följa naturens lagar

© sventhomas nordlöf XVII.ix.IX

Inga kommentarer :