2017-12-29

Jag tror inte att jag skickade iväg det här brevet

Återfunnet bland trettio år gammalt material

"Madeleine!

Ska vi ta en träff angående vilka dikter som kan komma ifråga? Eller ska vi lägga ner projekt ’Publicera Outsidern i Åttiotal’?

Det är ju inget tvång att publicera sig i tidskriften; gillar ni inte mina dikter spontant så finns det egentligen inget skäl att försöka tvinga sig med – inte ens om man ser det som att ’inkassera en gammal skuld’, nämligen ert gamla löfte om att publicera mig.

Jag kan plocka ut dom enligt min mening bästa ur ’Diktflagor’, jag kan också sända er några nyskrivna… Vad vill ni; jag är redo om ni vill att jag ska vara det; annars vänder jag mig till Katten för nästa steg.

Jag tror enda chansen att det blir något av är att du själv engagerar dig i mina dikter – övriga medarbetare verkar skjuta ifrån sig packarna snarast möjligt, eller somna över dem eller vad de har hållit på med fram till nu."

                              [åttiotal]